Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 96787
    • Do końca roku: 213 dni
    • Do wakacji: 20 dni
  • Kalendarium

    Sobota, 2024-06-01

    Imieniny: Gracji, Jakuba

Regulamin edycji 2022

1. Wprowadzenie

  1. Szkolny Budżet Partycypacyjny na 2022 rok, zwany dalej SBP 2022, jest przedsięwzięciem mającym na celu zaangażowanie uczniów w proces zarządzania Szkołą, edukację oraz pobudzenie ich aktywności obywatelskiej.
  2. SBP 2022 ma charakter partycypacyjny, daje uczniom Szkoły Podstawowej w Nowych Ręczajach możliwość składania propozycji zadań, które mogą być sfinansowane z budżetu Szkoły, a także możliwość wyrażenia opinii uczniów na temat zgłoszonych projektów.
  3. Niniejszy Regulamin określa zasady i tryb przeprowadzenia SBP 2022.
  4. Budżet SBP 2022 to 1 500 zł, w tym maksymalnie 800 zł na jedno zadanie.
  5. Za każdym razem, kiedy mowa jest o Dyrektorze lub Dyrektorze Szkoły, należy przez to rozumieć Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nowych Ręczajach.
  6. Za każdym razem, kiedy mowa jest o Szkole, należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową im. Wojska Polskiego w Nowych Ręczajach.

2. Zasady ogólne

  1. Szkolny Budżet Partycypacyjny 2022, zwany dalej SBP 2022 jest organizowany w roku szkolnym 2021/2022 w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Nowych Ręczajach,
  2. W SBP na realizację zwycięskich projektów zabezpieczonych jest 1 500 zł pochodzących z budżetu Szkoły.
  3. SBP zarządza Szkolny Zespół Koordynujący, zwany dalej SZK składający się z przedstawiciela rodziców, grona pedagogicznego, uczniów oraz koordynator SBP, powołany odrębnym zarządzeniem Dyrektora Szkoły.
  4. Nad pracą SZK czuwa koordynator SBP, który również dba o prawidłowy przebieg SBP 2022, wspiera pracę  SZK. 
  5. SBO przebiega zgodnie z harmonogramem, który znajduje się w załączniku nr 1 niniejszego regulaminu.

3. Pisanie i składanie projektów

  1. Uczniowie Szkoły oraz Rodzice uczniów Szkoły  mogą składać następujące typy projektów: zakupy (wyposażenie przestrzeni na terenie szkoły, która służy uczniom), wydarzenia i inicjatywy (np. działania na rzecz uczniów Szkoły).
  2. Projekty muszą być zgodne z prawem i dotyczyć zadań w ramach zadań własnych Szkoły.
  3. Projekty muszą być realizowane na terenie szkoły.
  4. Projekty muszą obejmować całość kosztów związanych z ich  realizacją.
  5. Projekty muszą być możliwe do zrealizowania w terminie do 24 czerwca 2022 roku.
  6. Efekty projektów muszą być ogólnodostępne, powinna móc z nich korzystać cała społeczność szkolna.
  7. W ramach SBP minimalna kwota na pojedynczy projekt to 200 zł, a maksymalna kwota na pojedynczy projekt to 800 zł. 
  8. Członkowie SZK nie mogą składać projektów.

4. Projekty można składać: 

  1. Indywidualnie,
  2. Grupowo
  3. Jedna osoba/grupa może zgłosić dowolną liczbę projektów.
  4. Do projektu trzeba dołączyć listę poparcia, która znajduje się w załączniku nr 2 Regulaminu podpisaną przez co najmniej 10 uczniów.
  5. Na liście poparcia nie mogą podpisać się osoby składające dany projekt.
  6. Jedna osoba może poprzeć dowolną liczbę projektów.
  7. Projekty należy składać w wersji papierowej na wzorze, który znajduje się w załączniku nr 1 Regulaminu, dostępnym w sekretariacie szkoły,

5. Weryfikacja projektów

  1. Projekty weryfikują członkowie SZK i inne osoby wyznaczone przez Dyrektora. Projekty zweryfikowane przez SZK zostaną przekazane do zatwierdzenia koordynatorowi SBP 2022.
  2. Projekty są sprawdzane pod kątem poprawności i zgodności z regulaminem, a także trafności oszacowania kosztów ujętych w projekcie.
  3. Jeśli projekt zawiera niejasności, błędy lub braki uniemożliwiające jego realizację, koordynator SBP zwraca go do poprawy, dając wskazówkę, co należy zmienić.
  4. Jeśli projekty ze sobą kolidują, bo dotyczą podobnej sprawy lub miejsca, członkowie SZK zwracają je autorom, dając wskazówkę, co należy zrobić, aby uniknąć kolizji.
  5. Czas na poprawę projektu wynosi 5 dni. Niepoprawione projekty nie są dalej rozpatrywane.
  6. Projekty, które zawierają treści powszechnie uznawane za obraźliwe, które dyskryminują osobę lub grupę lub mogą być odebrane jako społecznie naganne, nie są rozpatrywane.
  7. Autorzy odrzuconych projektów mają prawo do odwołania się od wyników weryfikacji SZK w ciągu 14 dni od dnia poinformowania przez SZK. Ponownej weryfikacji projektu dokonuje koordynator SBP. Od tej weryfikacji nie ma już odwołania.
  8. Wyniki weryfikacji, w tym przede wszystkim listę projektów dopuszczonych do etapu wyboru zatwierdza SZK i koordynator SBP w ciągu 14 dni od dnia poinformowania przez SZK. Koordynator SBP publikuje listę projektów dopuszczonych do etapu wyboru.

6. Promocja projektów

  1. Projekty, które przeszły do etapu wyboru, można promować wśród społeczności szkolnej np. za pomocą plakatów i ulotek itp.
  2. ZSK wskazuje miejsca na terenie szkoły, w których można wieszać plakaty i zostawiać ulotki.

7. Wybór projektów

  1. Wybór projektów odbywa się w drodze głosowania.
  2. Głosować mogą uczniowie i pracownicy Szkoły.
  3. Głosować można na jeden projekt.
  4. Głosowanie odbywa się za pomocą formularza Microsoft Forms, dostępnego tylko po zalogowaniu i weryfikacji.
  5. Głosowanie jest tajne.

8.  Ogłoszenie wyników i realizacja projektów

  1. Do realizacji przechodzą wszystkie projekty, które dostaną największą liczbę głosów, a ich budżet mieści się w kwocie określonej w § 3 ust. 7.
  2. Koordynator SBP publikuje wyniki wraz z podaniem informacji  o liczbie uzyskanych głosów, a następnie czuwa nad terminową realizacją zwycięskich projektów.

9. Zmiany regulaminu

W uzasadnionych przypadkach ZSK w porozumieniu z koordynatorem SBP może zaproponować zmiany regulaminu, niezwłocznie informując o tym Dyrektora oraz społeczność szkolną.

10. Dobrowolność

Udział w każdym etapie SBP jest dobrowolny i nie wiąże się z gratyfikacją za składanie projektów, udział w głosowaniu itp.