- Odwiedziny: 96787
- Do końca roku: 213 dni
- Do wakacji: 20 dni
Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-06-01
Imieniny: Gracji, Jakuba
Regulamin edycji 2022
1. Wprowadzenie
- Szkolny Budżet Partycypacyjny na 2022 rok, zwany dalej SBP 2022, jest przedsięwzięciem mającym na celu zaangażowanie uczniów w proces zarządzania Szkołą, edukację oraz pobudzenie ich aktywności obywatelskiej.
- SBP 2022 ma charakter partycypacyjny, daje uczniom Szkoły Podstawowej w Nowych Ręczajach możliwość składania propozycji zadań, które mogą być sfinansowane z budżetu Szkoły, a także możliwość wyrażenia opinii uczniów na temat zgłoszonych projektów.
- Niniejszy Regulamin określa zasady i tryb przeprowadzenia SBP 2022.
- Budżet SBP 2022 to 1 500 zł, w tym maksymalnie 800 zł na jedno zadanie.
- Za każdym razem, kiedy mowa jest o Dyrektorze lub Dyrektorze Szkoły, należy przez to rozumieć Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nowych Ręczajach.
- Za każdym razem, kiedy mowa jest o Szkole, należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową im. Wojska Polskiego w Nowych Ręczajach.
2. Zasady ogólne
- Szkolny Budżet Partycypacyjny 2022, zwany dalej SBP 2022 jest organizowany w roku szkolnym 2021/2022 w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Nowych Ręczajach,
- W SBP na realizację zwycięskich projektów zabezpieczonych jest 1 500 zł pochodzących z budżetu Szkoły.
- SBP zarządza Szkolny Zespół Koordynujący, zwany dalej SZK składający się z przedstawiciela rodziców, grona pedagogicznego, uczniów oraz koordynator SBP, powołany odrębnym zarządzeniem Dyrektora Szkoły.
- Nad pracą SZK czuwa koordynator SBP, który również dba o prawidłowy przebieg SBP 2022, wspiera pracę SZK.
- SBO przebiega zgodnie z harmonogramem, który znajduje się w załączniku nr 1 niniejszego regulaminu.
3. Pisanie i składanie projektów
- Uczniowie Szkoły oraz Rodzice uczniów Szkoły mogą składać następujące typy projektów: zakupy (wyposażenie przestrzeni na terenie szkoły, która służy uczniom), wydarzenia i inicjatywy (np. działania na rzecz uczniów Szkoły).
- Projekty muszą być zgodne z prawem i dotyczyć zadań w ramach zadań własnych Szkoły.
- Projekty muszą być realizowane na terenie szkoły.
- Projekty muszą obejmować całość kosztów związanych z ich realizacją.
- Projekty muszą być możliwe do zrealizowania w terminie do 24 czerwca 2022 roku.
- Efekty projektów muszą być ogólnodostępne, powinna móc z nich korzystać cała społeczność szkolna.
- W ramach SBP minimalna kwota na pojedynczy projekt to 200 zł, a maksymalna kwota na pojedynczy projekt to 800 zł.
- Członkowie SZK nie mogą składać projektów.
4. Projekty można składać:
- Indywidualnie,
- Grupowo
- Jedna osoba/grupa może zgłosić dowolną liczbę projektów.
- Do projektu trzeba dołączyć listę poparcia, która znajduje się w załączniku nr 2 Regulaminu podpisaną przez co najmniej 10 uczniów.
- Na liście poparcia nie mogą podpisać się osoby składające dany projekt.
- Jedna osoba może poprzeć dowolną liczbę projektów.
- Projekty należy składać w wersji papierowej na wzorze, który znajduje się w załączniku nr 1 Regulaminu, dostępnym w sekretariacie szkoły,
5. Weryfikacja projektów
- Projekty weryfikują członkowie SZK i inne osoby wyznaczone przez Dyrektora. Projekty zweryfikowane przez SZK zostaną przekazane do zatwierdzenia koordynatorowi SBP 2022.
- Projekty są sprawdzane pod kątem poprawności i zgodności z regulaminem, a także trafności oszacowania kosztów ujętych w projekcie.
- Jeśli projekt zawiera niejasności, błędy lub braki uniemożliwiające jego realizację, koordynator SBP zwraca go do poprawy, dając wskazówkę, co należy zmienić.
- Jeśli projekty ze sobą kolidują, bo dotyczą podobnej sprawy lub miejsca, członkowie SZK zwracają je autorom, dając wskazówkę, co należy zrobić, aby uniknąć kolizji.
- Czas na poprawę projektu wynosi 5 dni. Niepoprawione projekty nie są dalej rozpatrywane.
- Projekty, które zawierają treści powszechnie uznawane za obraźliwe, które dyskryminują osobę lub grupę lub mogą być odebrane jako społecznie naganne, nie są rozpatrywane.
- Autorzy odrzuconych projektów mają prawo do odwołania się od wyników weryfikacji SZK w ciągu 14 dni od dnia poinformowania przez SZK. Ponownej weryfikacji projektu dokonuje koordynator SBP. Od tej weryfikacji nie ma już odwołania.
- Wyniki weryfikacji, w tym przede wszystkim listę projektów dopuszczonych do etapu wyboru zatwierdza SZK i koordynator SBP w ciągu 14 dni od dnia poinformowania przez SZK. Koordynator SBP publikuje listę projektów dopuszczonych do etapu wyboru.
6. Promocja projektów
- Projekty, które przeszły do etapu wyboru, można promować wśród społeczności szkolnej np. za pomocą plakatów i ulotek itp.
- ZSK wskazuje miejsca na terenie szkoły, w których można wieszać plakaty i zostawiać ulotki.
7. Wybór projektów
- Wybór projektów odbywa się w drodze głosowania.
- Głosować mogą uczniowie i pracownicy Szkoły.
- Głosować można na jeden projekt.
- Głosowanie odbywa się za pomocą formularza Microsoft Forms, dostępnego tylko po zalogowaniu i weryfikacji.
- Głosowanie jest tajne.
8. Ogłoszenie wyników i realizacja projektów
- Do realizacji przechodzą wszystkie projekty, które dostaną największą liczbę głosów, a ich budżet mieści się w kwocie określonej w § 3 ust. 7.
- Koordynator SBP publikuje wyniki wraz z podaniem informacji o liczbie uzyskanych głosów, a następnie czuwa nad terminową realizacją zwycięskich projektów.
9. Zmiany regulaminu
W uzasadnionych przypadkach ZSK w porozumieniu z koordynatorem SBP może zaproponować zmiany regulaminu, niezwłocznie informując o tym Dyrektora oraz społeczność szkolną.
10. Dobrowolność
Udział w każdym etapie SBP jest dobrowolny i nie wiąże się z gratyfikacją za składanie projektów, udział w głosowaniu itp.